نکات جالب و شنیدنی از گلد کوست استرالیا
تاریخ : شنبه 1 خرداد 1400
نویسنده : ...

گلد کوست استرالیا (Australian Gold Coast) سرزمین خورشید، قایق‌سواری و شن است. این شهر ساحلی زیبا که بر کرانه‌های روشن و آفتابی اقیانوس آرام جای گرفته، به خاطر تفریحگاه‌های ساحلی، سواحل بکر، آب و هوای خوشایند و جنگل‌های بارانی درون مرزی‌اش حسابی معروف شده است. از این رو یکی از ناب‌ترین مقاصد گردشگری دنیاست که می‌تواند تفریحگاهی عالی برای مسافران و گرشگران مختلف به شمار بیاید.

 

چه زمانی را برای سفر به گلد کوست انتخاب کنیم؟

آفتاب در تمام طول سال روی گلد کوست خودنمایی می‌کند؛ به طوری که دمای هوا در تابستان حدود  20 تا 30 درجه سانتی‌گراد بوده و بسیار دلچسب و خنک است. اما جالب اینجاست که در زمستان دمای هوا تنها چند درجه فرق می‌کند و در بازه 13 تا 21 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد. اوج زمانی که توریست‌ها به گلد کوست می‌آیند، از ماه خرداد تا مرداد و از شهریور تا آبان ماه است. پس برای من و شما بهترین زمان و البته خلوت‌ترین آن، در طول بهار و تابستان است!

اگر دوست دارید در طول سفر به گلد کوست استرالیا به تفریحگاه‌ها بروید، باید بدانید که دمای هوا در آن نواحی کمی خنک‌تر است. این نواحی به دلیل اینکه فرصتی مناسبی را در اختیار دوستداران ورزش قرار می‌دهد تا به ورزش‌های مورد علاقه‌شان بپردازند حسابی شلوغ می‌شود. اغلب گردشگران به ورزش‌هایی از قبیل کورونا اوپن کوئست روی می‌آورند که بسیار مفرح و شادی‌بخش است.

 

چه چیزهایی را باید در سفر به گلد کوست استرالیا همراه خود ببریم؟

این مورد بستگی به زمانی دارد که قصد دارید به این مکان زیبا سفر کنید. اگر در فصول سردتر به گلد کوست می‌روید، باید لباس‌های گرم هم بردارید تا دچار بیماری نشوید. از طرفی دیگر اگر در فصول گرم‌تر به این سرزمین دوست‌داشتنی می‌روید، به پوشاک خنک‌تری نیاز خواهید داشت. حتما به کفش‌ها و بوت‌های خاصی هم نیاز پیدا می‌کنید، اگر به پیاده‌روی در ساحل و مناطق مرتفع‌تر و یا گردش در شهر می‌روید. در گلد کوست عموما هوا تقریبا گرم است.

پس حتما با خودتان کرم ضد آفتاب ببرید و مدام بر روی پوست خود بمالید، تا دچار آفتاب سوختگی نشوید.

به تماشای نهنگ‌ها بروید

وقتی که دارید آماده می‌شوید تا به گلد کوست بروید، یکی از چیزهایی که باید بدانید این است که تماشای نهنگ‌ها از جاذبه‌های فراموش نشدنی استرالیا است! طی ماه‌های خرداد و آبان نهنگ‌های کوهان دار در راستای سواحل مهاجرت می‌کنند تا جفت‌گیری کنند. پس از آن در فصول بعدی از همان راه بر می‌گردند تا به مکان اولیه‌شان برسند.

اگر می‌خواهید در طول این فصل به استرالیا سفر کنید، بهتر است بدانید که گلد کوست مکان‌های جالبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا بتوانند به تماشای این حیوانات غول‌پیکر و جالب بنشینند! در این راستا مسافران یا می‌توانند در نقاط خاصی از ساحل، نهنگ‌ها را تماشا کنند؛ یا این که با توری از نزدیک به دیدن نهنگ‌ها بروید!

قبل از گشت و گذار نهنگی، بهتر است این را هم بدانید که می‌توانید در طی دیدار خود از این موجودات عجیب‌الخلقه از لاک‌پشت‌ها و دلفین‌های بامزه هم دیدن کنید.

https://www.alibaba.ir/mag/australian-gold-coast/




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید